Wizytownik wiedzy

Druk, wzory, rodzaje

Szablony wizytówek

Przykuwające uwagę

Druk wizytówek

Szybkie terminy realizacji

Lip 14, 2017

Czy warto stosować kod QR na wizytówkach?

Technologia wkracza w coraz więcej dziedzin naszego życia. Od lat obecna jest w pracy – smartfony, internet i komputery to nieodłączni towarzysze każdego, kto prowadzi własny interes. Co jeszcze powinien posiadać biznesmen? Oczywiście – wizytówki. W świecie akcydensów także możemy znaleźć technologię.

Wizytówki z kodem QR nie są jeszcze bardzo popularne na polskim rynku, ale coraz więcej osób dostrzega ich potencjał i rolę, jaką mogą odegrać w prowadzeniu biznesu. Mało kto wyobraża sobie dzisiejszy świat bez internetu – warto wykorzystać ten fakt i poznać zalety nowoczesnych wizytówek.

Czym jest kod QR?

„QR” wzięło się od pierwszych liter Quick Response, co oznacza dosłownie „szybką odpowiedź”. Jest to kod graficzny w formie kwadratu – alfanumeryczny, dwuwymiarowy, matrycowy. Został opracowany w 1994 roku przez japońską firmę Denso-Wave. Pozwala na zakodowanie znaków należących do arabskiego, greckiego i hebrajskiego alfabetu, cyrylicy oraz pism japońskich i chińskich.

Kody QR pozwalają na zakodowanie dużej ilości danych.

Stosowane są do zapisywania adresów URL, które odczytuje się przy pomocy przenośnych urządzeń (smartfonów). Zeskanowanie kodu QR umożliwia bezpośrednie otwarcie zakodowanego adresu strony internetowej.

 

Quick Response Code – budowa

Modułem jest kwadrat, który przybiera jasny lub ciemny kolor. Jego wymiar nie jest ściśle określony – zależy od możliwości urządzeń odczytujących i zapisujących. W QR kodzie wykorzystuje się wzór wyszukiwania pozwalający na odnalezienie poszczególnych miejsc w kodzie, względem których odczytywana jest jego pozostała część.

Wzór wyszukiwania składa się na trzy wzory pozycji oddzielone od danych jasną ramką, tzw. separatorem. Oznaczenia wzorów pozycji umieszczone są w trzech narożnikach kodu. Konieczne jest stosowanie marginesu dookoła kodu – powinien mieć co najmniej cztery moduły szerokości.

Kod QR a wizytówka

Wykorzystanie kodu QR to nowoczesny i oryginalny (w Polsce jeszcze mało popularny) sposób na umieszczenie na wizytówce dodatkowych informacji. Zamiast napisać na wizytówce adres strony internetowej, możemy zamieścić go w formie kodu QR, dzięki czemu osoba posiadająca wizytówkę będzie mogła od razu zeskanować kod i odwiedzić naszą witrynę.

Jeśli zdecydujesz się na stworzenie wizytówki z kodem QR, zaprojektuj wizytówkę dwustronną. To najlepsze rozwiązanie, ponieważ kod powinien być odpowiednio duży, aby był czytelny. Może zajmować jedną ze stron wizytówki, podczas gdy na drugiej znajdą się najważniejsze dane: imię i nazwisko, wykonywany zawód lub stanowisko i nazwa firmy, dane kontaktowe, takie jak numer telefonu i adres mailowy.

Dla kogo wizytówki z kodem QR?

Chociaż to nowoczesne rozwiązanie prawdopodobnie zrobi wrażenie na wielu osobach, które zobaczą wizytówkę, może okazać się niepotrzebne w pewnych branżach. Wiele zależy od potencjalnych klientów oraz kontrahentów – powinniśmy projektować wizytówki biorąc pod uwagę profil grupy docelowej oraz specyfikę branży.

Umieszczenie QR kodu na wizytówce na pewno sprawdzi się w przypadku dziedzin i zawodów związanych z technologią, takich jak branża IT, a także firm mających kojarzyć się z nowoczesnością czy użytecznością. Jeśli Twoją grupą docelową są młodzi ludzie, mający na co dzień do czynienia z internetem, posiadający smartfony – kod QR na pewno okaże się dobrym rozwiązaniem. Kodowanie raczej nie sprawdzi się w przypadku firm, które swoją ofertę kierują do osób starszych lub zajmują się specyficznymi usługami. Przykładami mogą być lekarze, zakłady pogrzebowe czy opiekunowie osób starszych.

Podziel się:



Archiwa wpisów