Wizytówka powinna zawierać imię, nazwisko, nazwę firmy oraz podstawowe dane teleadresowe.
Klasyczny format to 90×50. W ostatnich latach rośnie popularność formatu 85×55, ale coraz więcej biznesmenów sięga również po niestandardowe rozmiary.
Papier można uszlachetnić za pomocą folii: matowej, błyszczącej lub soft touch.
Wizytówki są niezastąpione podczas nawiązywania relacji biznesowych. Powinny mieścić się w dłoni i zapadać w pamięć. Co warto wiedzieć o wizytówkach i jak sprawić, żeby klient zapamiętał nas i naszą firmę?
Aby wizytówka była skuteczna, powinna zawierać niezbędne dane, a także być estetyczna i spójna z wizerunkiem firmy. Jeśli chcemy zrobić i pozostawić dobre wrażenie – po prostu stwórzmy sobie niebanalną wizytówkę.
Wizytówka zawierać podstawowe dane osoby przedstawianej oraz firmy, jaką prezentuje. Zazwyczaj na wizytówkach biznesowych umieszczane jest:
Wygląd i rozmiar wizytówek firmowych od wieków oparty jest na podobnych standardach – wspólnych dla większości krajów. Klasyczny rozmiar wizytówki to: 90 x 50 mm, jednak w ostatnich latach rośnie popularność formatu: 85 x 55 mm, czyli rozmiaru typowego dla kredytowych.
Coraz więcej biznesmenów wybiera niestandardowe rozmiary wizytówek, chcąc się wyróżnić na tle konkurencji. Owszem, może to być ciekawy zabieg, jednak pamiętajmy, że odejście od tradycyjnych rozmiarów wizytówek nie zawsze będzie działać na naszą korzyść. Głównym problemem jest to, że niestandardowe formaty wizytówek nie mieszczą się do tradycyjnych wizytowników czy portfeli – przez co jest większe ryzyko, że nasza wizytówka trafi do kosza, a nie do celu.
Chcąc stworzyć uniwersalną wizytówkę firmową, warto postawić na typowe formaty – wtedy możemy się wyróżnić ciekawym papierem, wzorem lub formą wizytówki. Jak stworzyć kreatywną wizytówkę firmową? Oto najpopularniejsze rodzaje:
Od lat jest bezkonkurencyjna, elegancka – i po prostu uniwersalna. Zwykle drukowana jest na białym papierze kredowym 350 g. Zadrukować można jedną lub dwie strony – ozdabiając ją wybranym kolorem, wzorem lub grafiką. Poza ciekawym wzorem wizytówki można ją także uszlachetnić jedno- lub dwustronnie.
Wizytówki najczęściej pokrywa się delikatnymi foliami – matowymi, błyszczącymi lub soft touch:
Dzięki uszlachetnieniom – nasza wizytówka może zachować tradycyjną elegancję, jednocześnie wyróżniając nas na tle konkurencji.
Ta zwykle drukowana jest na dekoracyjnych podłożach – od podłoży syntetycznych, także transparentnych, poprzez rozmaite faktury i kolory papierów. Chcąc wydrukować wizytówkę na papierze ozdobnym, warto wybierać dekoracyjny papier barwiony w masie – dzięki temu wizytówka będzie trwała i elegancka. Ciekawym pomysłem na wizytówki dekoracyjne jest biały zadruk na ciemnym, kolorowym podłożu. Wizytówki ozdobne to kreatywny sposób na niebanalne przedstawienie siebie i swojej firmy.
To prawdziwy rarytas wśród kart biznesowych. Jest prawie trzykrotnie grubsza od typowej wizytówki i posiada apetyczne, kolorowe nadzienie. Co to takiego? To po prostu wizytówka złożona aż z 3 warstw papieru – z czego środkową warstwę stanowi kolorowy papier barwiony w masie. Jest elegancka, trwała i naprawdę efektowna. Swoim projektem można wypełnić przód i tył wizytówki – a także dobrać kolor środka w jednym z 12 kolorów. Wizytówki kaszerowane to trzywarstwowy efekt WOW – sprawdzisz?
Wizytówki dla firm Zamów najlepszą wizytówkę dla swojej firmy