Katalogi i broszury reklamowe to jeden z podstawowych materiałów reklamowych. Jak się jednak okazuje, pomimo kilku podobieństw, artykuły te znacznie się od siebie różnią. Chcesz wiedzieć czym? Przeczytaj i dowiedz się więcej!
Nie, katalog reklamowy nie jest tym samym, czym jest broszura. Oba te produkty różnią się od siebie zarówno wyglądem, jak i chociażby zastosowaniem.
Broszura to materiał reklamowy, który zawiera maksymalnie do 64 stron. W związku z tym broszura używana jest głównie do tego, by przekazać jak największą ilość informacji. Dlatego też ten materiał reklamowy najczęściej wykorzystuje się w celu zaprezentowania firmy oraz jej produktów czy usług. Następnie taką broszurę można wykorzystać np. na targach lub w trakcie spotkania z klientem.
Katalog reklamowy to ma znacznie większą objętość niż broszura. Oznacza to więc, że ilość stron w katalogu może śmiało przekroczyć 64. Można więc powiedzieć, że jest ona znacznie bardziej rozbudowaną wersją broszury reklamowej. Ponadto w katalogach można znaleźć wiele specjalistycznych informacji oraz zdjęć wszystkich produktów i usług oferowanych przez firmę. Ze względu na większą objętość w katalogach często umieszcza się także informacje takie jak historia firmy. Dostępne na rynku produkty można podzielić na katalogi szyte i klejone.
Różnice pomiędzy katalogami a broszurami dotyczą:
Oba te materiały reklamowe mają jednak podobny sposób zastosowania. Są one wręczane w podobnych okolicznościach oraz służą promocji przedsiębiorstwa.
Broszury reklamowe świetnie sprawdzą się na targach, konferencjach oraz innych spotkaniach branżowych. Podobnie zresztą jak i katalogi, które dodatkowo można również umieścić w poczekalni, recepcji, czy pokoju konferencyjnym. Nie da się jednak ukryć, że to katalogi dają większe możliwości reklamowe. Jest tak nie tylko ze względu na większą ilość stron, ale także i zdjęć, które przyciągają wzrok klientów. Nie da się jednak ukryć, że im więcej grafiki znajdzie się w projekcie katalogu, tym więcej trzeba będzie za niego zapłacić. Dlatego też w obliczu zapotrzebowania na dużą ilość materiałów reklamowych wielu klientów decyduje się na broszury reklamowe, które są tańsze. To, które z nich się wybierze, tak naprawdę zależy od oczekiwań oraz budżetu, jaki planuje się przeznaczyć na taką formę reklamy. Jeżeli więc potrzebne są materiały reklamowe, które dostarczą klientom, czy kontrahentom wystarczająco obszernej dawki informacji – poleca się wybór katalogu. Dodatkowym ich plusem jest to, że większa ilość zdjęć i grafik uatrakcyjni katalog wizualnie.