Wizytownik wiedzy

Druk, wzory, rodzaje

Szablony wizytówek

Przykuwające uwagę

Druk wizytówek

Szybkie terminy realizacji

Lut 25, 2019

Jak zaksięgować wizytówki?

Zamawiasz wizytówki i zastanawiasz się, jak je zaksięgować? Nie masz pewności, czy możesz je rozliczyć jako koszt uzyskania przychodu? W tym tekście wyjaśnimy wszystko, co może Ci się przydać w rozliczaniu kosztów reklamy.

Gdzie zaksięgować wizytówki?

Zakup wizytówek może nie bezpośrednio, ale z pewnością choćby pośrednio jest związany z uzyskiwaniem przychodu przez przedsiębiorcę. Wizytówki to materiały reklamowe, które mają istotny wpływ na bieżące funkcjonowanie danej firmy. Jak zaksięgować zakup wizytówek? W przypadku firm, które swoje rozliczenia prowadzą na zasadach ogólnych, czyli w formie księgi przychodów i rozchodów (KPiR), zakup ten należy zaksięgować w rubryce o nazwie – pozostałe wydatki – a dokładnie w kolumnie numer 13.

wizytówki odliczanie od podatkuCzy wizytówki to koszty reklamy?

Warto wiedzieć, że koszt wizytówek firmowych w większości przypadków nie będzie traktowany ani jako wydatek na cel reklamowy, ani na cel reprezentacyjny (rozumiany jako wystawność, okazałość w sposobie życia i eksponowania pozycji społecznej). Najczęściej wizytówki są klasyfikowane jako element informacyjny, związany z bieżącym funkcjonowaniem firmy. To właśnie na tej podstawie zakup ten możemy uznać koszt uzyskania przychodu i wliczyć w koszty firmowe. Nie ma też znaczenia, czy wybieramy druk wizytówek w drukarni stacjonarnej, czy zamawiamy wizytówki online https://www.drukomat.pl/wizytowki.

wizytówka a koszt reklamy Co prawda interpretacja przepisów nie jest jednoznaczna i często można spierać się, czy wizytówki faktycznie pełnią tylko funkcję informacyjną, czy można je też uznać za reklamę firmy. Tymczasem, nawet jeśli projekt danej wizytówki wykracza poza funkcję informacyjną, skłaniając się w stronę reklamy – nie wpływa to znacząco na sposób rozliczania kosztów. W takim przypadku, najwyżej nasze wizytówki zostaną uznane za reklamę nielimitowaną z nieograniczoną grupą adresatów – a zatem ich koszt będzie w całości do odliczenia.

Wizytówki – jaki to koszt reklamowy?

Zakup wizytówek (ale także np. papieru firmowego) można uznać za wydatek, który wspiera aktualne funkcjonowanie firmy i ma na celu zabezpieczenie i osiągnięcie przychodów. Dzięki takiej interpretacji zakup wizytówek firmowych można w całości potraktować jako koszt uzyskania przychodu (co nie byłoby możliwe, jeśli uznalibyśmy je np. za koszt reprezentacji).  Wizytówki  można więc z łatwością „wrzucać” w koszty, traktując je jako uzupełnienie wydatków, ponoszonych stricte na reklamę i promocję naszej firmy (czyli reklamę online, outdoorową, medialną itp. itd.)

Czy wizytówki są kosztem uzyskania przychodu?

Tak, zakup wizytówek firmowych uznajemy za koszt uzyskania przychodu, co pozwala zmniejszyć kwotę podatku dochodowego. Koszty te można określić jako te ponoszone po to, aby zachować przychód lub zabezpieczyć jego źródła. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych (z 26 lipca 1991 roku)  za koszty uzyskania przychodów uznaje towary i usługi bezpośrednio związane z działalnością i uzyskiwaniem dochodów przez firmę – pod warunkiem, że są dobrze udokumentowane i nie zostały ujęte w katalogu wydatków, których nie można zaliczyć jako koszty (dokładnie w artykule 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – i nie, wizytówki nie zostały tam ujęte).



Archiwa wpisów