Jest wiele możliwości stworzenia oryginalnych wizytówek – użycie lakieru wybiórczego, umieszczenie kodu QR na wizytówce czy złotych zdobień. W tym artykule przyjrzymy się ostatniemu z wymienionych sposobów. Jak powstają złote zdobienia na wizytówkach? Kiedy warto zainwestować w wizytówki premium?
Złote wizytówki powstają przy użyciu folii hot-stampingowej i specjalnych matryc przewodzących ciepło. Duży docisk i odpowiednio wysoka temperatura wprasowuje folię, tworząc charakterystyczne złocenie. Taka metoda nazywana jest hot-stampingiem, hot-printem lub termodrukiem.
Najważniejszymi elementami są specjalne matryce wykonane z materiału przewodzącego ciepło oraz folia. Matryca wykonywana jest dla każdego projektu osobno, więc jeśli złotym elementem jest logo, można jej użyć do wykonania wizytówek kilku pracowników jednej firmy. Określenie „złota wizytówka” sugeruje kolor folii, ale w wielu przypadkach wcale nie musi ona być złota. Często stosowane są folie w kolorze srebrnym, miedzianym czy czerwonym.
Do druku można użyć zarówno białego papieru, jak i barwionego. Warto także dodatkowo zafoliować wizytówkę, aby zabezpieczyć ją przed uszkodzeniami i zwiększyć jej trwałość.
Wizytówki ze złotymi zdobieniami są bardzo eleganckie, szczególnie jeśli zaprojektowane będą z wyczuciem – dobrze, jeśli wizytówka jest minimalistyczna i poza złotym zdobieniem zawiera niewiele elementów. W przeciwnym razie może wydawać się przesadzona. Ze złotym zdobieniem dobrze współgra pojedynczy kolor, np. czarny, biały czy bordowy.
Takie wizytówki będą idealne dla każdego przedstawiciela branży kojarzącej się z luksusem i prestiżem. Są piękne i wyjątkowe, tak jak produkty czy usługi, które sprzedaje lub świadczy osoba posługująca się złotymi wizytówkami. Zwracają uwagę na piękno, podkreślają detale i elegancję. Wizytówka ze złotym zdobieniem będzie idealna dla przedstawiciela salonu jubilerskiego, pracownika ekskluzywnego salonu fryzjerskiego, projektanta mody czy właściciela eleganckiej restauracji.
Nie każdą wizytówkę tworzy się poprzez zastosowanie hot-stampingu – wizytówki ze złotymi ornamentami należą do kategorii premium, dlatego ich cena jest nieco wyższa od klasycznych wizytówek. Za pakiet 500 sztuk zapłacimy około 800 złotych – oczywiście cena waha się w zależności od drukarni, którą wybierzemy.
Taka kwota może wydawać się bardzo wysoka, ale zdecydowanie warto zainwestować w dobre wizytówki, które będą pasować do charakteru firmy i branży, w jakiej działa właściciel wizytówek.
Warto pamiętać, że wykorzystanie termodruku nie ogranicza się do wizytówek. Tworząc materiały reklamowe dla firmy, warto myśleć całościowo – powinny korespondować ze sobą i tworzyć spójny wizerunek. Identyfikacja wizualna jest ważna w każdej branży, nie tylko w tych ekskluzywnych.
Hot-print i pozłacane elementy na pewno sprawdzą się w materiałach promocyjnych, takich jak karty upominkowe czy rabatowe dla specjalnych klientów. W takim przypadku zastosowanie złotych zdobień nie tylko nawiązuje do charakteru marki, ale także daje klientowi poczucie, że jest wyjątkowy i że firma dba o niego. To jeden ze sposobów budowania przywiązania do marki.
Materiały firmowe to nie jedyne druki, do których pasują złote zdobienia. Warto je wykorzystać w projektach zaproszeń na ślub, chrzciny czy inne ważne okazje. Mogą być także elementem eleganckich kartek okolicznościowych, urodzinowych lub świątecznych. Dobrze wyglądać będą także na dyplomach i wielu innych materiałach.