Foliowanie jest obecnie jedną z najpopularniejszych metod powlekania powierzchni w przemyśle drukarskim, a polega ono na pokryciu zadrukowanej powierzchni specjalnym laminatem. Proces ten przeprowadzany jest na gorąco lub na zimno, a zastosowana w tym celu folia może być matowa lub błyszcząca. Sposobów foliowania jest kilka, a jedną z technik uszlachetnienia produktu i ochronienia go przed uszkodzeniami mechanicznymi jest wykorzystanie w tym celu folii soft touch. Proces ten wykonywany jest po druku. Dzięki nałożeniu na papier folii matowej staje się on aksamitny w dotyku, a dodatkowa warstwa zwiększa odporność folii na zarysowania. Czy warto skorzystać z tej oryginalnej metody foliowania w przypadku wizytówek?
Foliowanie polega na pokryciu druku folią z tworzyw sztucznych, co pozwala uzyskać dodatkowe walory estetyczne, usztywnienie wizytówki i zabezpieczenie jej przed uszkodzeniami mechanicznymi i niekorzystnym działaniem czynników atmosferycznych. Najczęściej spotyka się folie matowe lub błyszczące, ale możliwości uzyskania wyjątkowych efektów specjalnych jest znacznie więcej. Jedną z nich są folie Soft Touch. W celu nadania wizytówkom niepowtarzalnego charakteru, przedsiębiorcy coraz częściej zamawiają druk na folii soft touch, dzięki czemu mogą liczyć na niebanalną kolorystykę i aksamitną fakturę wykończenia.
Zaletą tej techniki jest możliwość dwustronnego foliowania podczas jednego przebiegu, co wpływa znacząco na obniżenie kosztów i czasu wykonania uszlachetnienia. Ponadto proces ten jest niezwykle ekonomiczny w przypadku foliowania mniejszych nakładów i jednocześnie ekologiczny, gdyż wytwarza się znacznie mniejsza ilość niebezpiecznych odpadów.
W celu uzyskania jeszcze lepszego efektu dekoracyjnego, zaleca się naniesienie na folię lakieru wybiorczego UV. Dzięki temu można uzyskać bardzo interesujący kontrast, czyli połączenie matowej folii o nierównej fakturze z błyszczącym i gładkim lakierem.
Dwustronne pokrycie folią wizytówek zabezpiecza druk i pozwala uzyskać unikalny efekt aksamitnego dotyku. Jest to innowacyjne uszlachetnienie, które wpływa korzystnie na wizerunek firmy. Folie soft touch przeznaczone są do laminowania na gorąco, a proces ten stosowany jest po zakończeniu już druku. Chociaż tego rodzaju folia jest matowa, to jednocześnie idealnie przezroczysta. Tego typu wykończenie sprawdza się podczas drukowania wizytówek, zaproszeń, teczek i katalogów. Jest to doskonałe rozwiązanie w przypadku opakowań produktów luksusowych, menu i folderów hotelowych.
Okazuje się, że folia soft touch coraz częściej wykorzystywana jest także przed wydawnictwa, co pozwala podkreślić kolory druku i uprzyjemnić użytkowanie produktu. Jest to więc polecane narzędzie, skutecznie podnoszące wartości oferowanych produktów. Wizytówki i inne druki pokryte folią soft touch znacznie dłużej zachowują elegancki wygląd, gdyż są odporniejsze na wilgoć i zabrudzenia. Ponadto ten rodzaj folii nie wydziela toksycznych substancji podczas procesu laminowania, a pokryty nią papier może zostać poddany recyklingowi. Jest to więc rozwiązanie praktyczne, estetyczne i ekologiczne.
Foliowanie oprócz poprawienia efektu wizualnego, chroni zadrukowaną powierzchnię przed uszkodzeniami, przedłuża żywotność wizytówki, podbija nasycenie barw na druku oraz zwiększa zainteresowanie wśród potencjalnych klientów. Za sto sztuk wizytówek w formacie 90×50 mm, przy jednostronnie pełnym kolorze i uszlachetnieniu folii soft touch oraz rodzaju papieru – kreda mat 350 g przyjdzie nam zapłacić około 50 zł.