Wizytownik wiedzy

Druk, wzory, rodzaje

Szablony wizytówek

Przykuwające uwagę

Druk wizytówek

Szybkie terminy realizacji

Paź 28, 2019

W jakich branżach trzeba mieć wizytówkę?

Choć czasy się zmieniają, papierowe wizytówki to nadal must have każdego profesjonalnego przedsiębiorcy. W jakich branżach i zawodach nie wypada nie mieć wizytówek?

W jakich zawodach watro mieć wizytówki?

Nie sposób odpowiedzieć na to pytanie inaczej niż tak, że wizytówki przydają się niemal w każdej branży i specjalności. Mitem jest przekonanie, że wizytówki są potrzebne tylko na najwyższych stanowiskach. Prawda jest taka, że niemal każdy pracownik powinien mieć własną kartę biznesową. Dotyczy to zarówno pracowników biurowych, sprzedawców, jak i osób z biura obsługi klienta. To po prostu ułatwia pracę i nawiązywanie relacji biznesowych.

O tym, jak ważny jest druk wizytówek firmowych wie także każdy freelancer. Własne wizytówki pozwalają na szybkie dzielenie się danymi – w każdym miejscu i czasie. Wymiana wizytówek jest niezobowiązująca i znacznie łatwiejsza niż notowanie danych w notesie, telefonie lub na skrawku papieru. Wizytówki firmowe są po prostu najwygodniejszą formą nawiązywania relacji biznesowych (choć oczywiście nie tylko).

Dlaczego warto drukować wizytówki?

wizytówkiWizytówki firmowe podnoszą prestiż firmy, a ponadto ułatwiają wymianę swoich danych. Jednak poza samym wydrukowaniem wizytówek, istotne jest to, aby zawsze mieć je przy sobie. Swoje wizytówki drukują nie tylko szefowie firmy i doradcy klienta, ale także podróżnicy, blogerzy oraz artyści.

Nigdy nie wiadomo, kiedy spotkamy kogoś, z kim możemy nawiązać owocną współpracę – dlatego warto zawsze mieć przy sobie własne karty biznesowe. Drukując ciekawe wizytówki nie tylko zrobimy dobre, pierwsze wrażenie, ale także sprawnie wymienimy się danymi – nawet jeśli mamy na to tylko chwilę.

Co umieścić na wizytówce?

Zacznijmy od tego, że niezależnie, jakie dane umieszczamy na naszej karcie biznesowej, zawsze jej projekt powinien być spójny z wizerunkiem firmy. Jeśli mamy (mniej lub bardziej oficjalnego) brand booka, zawsze z niego korzystajmy. Stosujmy dokładnie zdefiniowane kolory firmowe, a także rozmiar i krój pisma.

Na wizytówce firmowej umieszczamy oczywiście imię i nazwisko posiadacza, a także jego stanowisko i nazwę firmy. Nie zapomnijmy o danych kontaktowych – telefonie, mailu, a także stronie internetowej lub kontach na portalach społecznościowych. Jeśli chodzi o adresy www, można je umieścić także w formie kodów QR, które pozwolą na wygodne przejście na stronę docelową. Warto także dodać adres firmy oraz numer NIP – aby zawsze z łatwością podać go w urzędzie lub na poczcie.

Co jeszcze? Oczywiście logo, jeśli je posiadamy – zastosujmy je w poprawnej formie i skali. Jeśli mamy hasło firmowe, te można je umieścić. Niektórzy dodają także zabawne powiedzonka, zdjęcia lub ulubione cytaty. Artyści i przedstawiciele branży kreatywnej mogą także dodać link do swojego portfolio lub konta np. na behance.

Warto dobrze przemyśleć treść, jaką drukujemy na wizytówce i zlecić projekt i przygotowanie do druku – zaufanym osobom. Wizytówka powinna być przejrzysta, elegancka i zachęcająca do kontaktu. Poza samą treścią zadbajmy też o inne istotne elementy – czyli kolor, grubość i jakość podłoża. Drukujmy wizytówki na podłożu mającym gramaturę co najmniej 350 g. Rozważmy papiery ozdobne (np. ponadczasowe podłoża kraftowe lub offsetowe), a także uszlachetnienia (folie, złocenia lub lakier wybiórczy UV). Słowem stwórzmy małą esencję naszej firmy. Taką, która mówi o nas wszystko (co najlepsze) – i to już od pierwszego wejrzenia.



Archiwa wpisów