Wizytownik wiedzy

Druk, wzory, rodzaje

Szablony wizytówek

Przykuwające uwagę

Druk wizytówek

Szybkie terminy realizacji

Sie 03, 2017

Sposób na oryginalną wizytówkę. Czym jest lakier wybiórczy?

Warto szukać sposobu na wyróżnienie się wśród konkurencji. Jednym z nich może być zaprojektowanie oryginalnych wizytówek. Nie jest tajemnicą, że mają one ogromne znaczenie w kontaktach z klientami i każda osoba zajmująca się biznesem powinna wizytówkę posiadać.

Czy istnieje przepis na wizytówkę idealną? Niestety, do tej pory chyba nikt takiego nie wynalazł. Ale jeśli zastosujemy się do kilku ważnych porad i unikniemy najczęściej popełnianych błędów, mamy szansę zbliżyć się do ideału. Idealna wizytówka wyróżni Ciebie i Twoją firmę – dowiedz się zatem, czym są wizytówki z lakierem wybiórczym i dlaczego warto w nie zainwestować.

Na czym polega lakierowanie druku?

Jest to jeden ze sposobów na zwiększenie trwałości drukowanych materiałów. Oprócz zabezpieczenia przed uszkodzeniami, lakierowanie UV ma na celu zwiększenie atrakcyjności wizualnej wydruku. Sam proces lakierowania nie jest skomplikowany: arkusz lub jego fragment zostaje pokryty lakierem błyszczącym albo matowym – w zależności od tego, jaki efekt chcemy uzyskać. Lakier matowy nie powoduje błyszczenia materiału, ale nadal chroni go przed uszkodzeniami. Zadrukowaną powierzchnię pokrytą lakierem poddaje się działaniom promieni UV, które go utrwalają.

Skupmy się na wybiórczym lakierze UV i korzyściach, jakie może przynieść zastosowanie go w przypadku wizytówek. Taki lakier zwany jest także punktowym i nanosi się go tylko na określone miejsca na wizytówce. Reszta zadrukowanego materiału pozostaje matowa, więc błyszczące elementy znacznie się wyróżniają. Dlaczego warto zainwestować w wizytówki z lakierem wybiórczym?

Punktowy lakier UV – korzyści

Ważnym powodem, dla którego wiele osób decyduje się na takie uszlachetnienie druku, jest zwiększenie jego odporności na uszkodzenia. Jednak jednym z kluczowych funkcji błyszczącego lakieru UV jest zwiększenie atrakcyjności wizualnej druku. Lakierowanie jest bardzo skuteczne – błyszczące elementy na matowym tle zwracają uwagę i uwydatniają najważniejsze informacje i elementy, ale też sprawiają wrażenie elegancji i dodają wizytówce charakteru.

Na wizytówkach zwykle znajduje się niewiele informacji. W większości przypadków mają standardowe wymiary (co spowodowane jest możliwościami drukarni oraz wygodą użytkowania wizytówki), więc aby konkretna wizytówka była charakterystyczna, dobrze jest zastosować uszlachetnienie druku. Wybiórcze lakierowanie jest jednym z najpopularniejszych i dobrze sprawdza się w przypadku wizytówek.

Dla kogo wizytówki z lakierem wybiórczym?

Wybierz tę formę uszlachetniania druku, jeśli zależy Ci na wyróżnieniu konkretnego elementu na wizytówce. Może to być logo, nazwa firmy lub fragment niewielkiej grafiki. Błyszczący lakier przyciąga wzrok, więc potencjalny klient czy kontrahent chętniej zapozna się z Twoją wizytówką i z pewnością zwróci uwagę na te elementy, na podkreśleniu których najbardziej Ci zależy.

Nadanie połysku fragmentowi wizytówki sprawia wrażenie elegancji i luksusu. Takie uszlachetnienie będzie więc idealne, jeśli świat przeżyć budowany wokół marki ma wiązać się z ekskluzywnością i wyjątkowością. Wizytówka przedstawiciela firmy powinna nawiązywać do działalności i branży, więc wybiórczy lakier UV sprawdzi się np. w przypadku ekskluzywnego salonu samochodowego, butiku odzieżowego czy sklepu z luksusową biżuterią.

Jednak punktowy lakier UV nie jest zarezerwowany wyłącznie dla kosztownych towarów i usług. Równie dobrze sprawdzi się na wizytówce grafika, fotografa, organizatora eventów czy pracownika dużej korporacji.

Podziel się:



Archiwa wpisów