Wizytownik wiedzy

Druk, wzory, rodzaje

Szablony wizytówek

Przykuwające uwagę

Druk wizytówek

Szybkie terminy realizacji

Maj 07, 2017

Sposób na niebanalną wizytówkę – lakier UV

Wizytówki, choć same są raczej małe, mają duże znaczenie. Każdy biznesmen powinien zdawać sobie sprawę z ich roli i zadbać o to, żeby jego wizytówki  były funkcjonalne i oryginalne. Najłatwiejszymi sposobami na stworzenie wizytówki zapadającej w pamięci jest wybranie oryginalnego projektu oraz zastosowanie uszlachetnień w druku. Dobrym przykładem są wizytówki UV, które opiszemy w tym artykule.

Podstawowe elementy wizytówki

Każda wizytówka powinna zawierać pewne podstawowe informacje na temat firmy oraz dane osoby, która ją reprezentuje. Stałymi elementami są: imię i nazwisko, zajmowane stanowisko, nazwa firmy oraz dane kontaktowe. Reszta informacji jest indywidualna oraz zależy od wyobraźni i potrzeb konkretnych osób. Oprócz tych danych na wizytówce mogą znaleźć się np. logo firmy, slogan itp. Ważne jednak, aby nie przesadzić z ilością informacji – wizytówka będzie wtedy nieczytelna.

Wizytówki UV – czym się wyróżniają?

Charakterystyczne dla tego typu wizytówek jest pokrycie niektórych elementów specjalnym przezroczystym lakierem selektywnym. Daje to efekt wyróżnienia – elementy pokryte lakierem błyszczą i kontrastują z matową powierzchnią wizytówki. Lakier utrwalany jest promieniami ultrafioletowymi, dlatego wizytówki, przy produkcji których zastosowano tę technikę, nazywa się wizytówkami UV. Lakier UV wykorzystuje się w jeszcze jeden sposób – dzięki niemu można na powierzchni wizytówki stworzyć elementy widoczne tylko pod odpowiednim kątem. Jak widać, jest to idealny sposób na niebanalną wizytówkę.

Czy lakier UV ma ograniczenia?

Nie każdy lakier nadaje się do każdego rodzaju projektów. Jednym z rodzajów lakieru UV jest wybiórczy lakier z efektem uwypuklenia. Co to znaczy? Elementy pokryte tym lakierem zdają się „wychodzić” poza wizytówkę – są grubsze w dotyku niż powierzchnia wizytówki. Uwypuklenie jest widoczne gołym okiem, dlatego to świetny sposób na podkreślenie tych elementów wizytówki, na których najbardziej nam zależy. Jednak wypukły lakier UV ma pewne ograniczenie – nie zaleca się stosować go na obszarach blisko krawędzi wizytówki, ponieważ może zostać uszkodzony podczas rozcinania.

Kiedy sprawdzi się wizytówka UV?

To idealne rozwiązanie dla osób, które szukają czegoś oryginalnego. Wizytówki UV są najczęściej wybierane przez tych, którzy cenią sobie produkty z wyższej półki. To w pewnym sensie rozwiązanie premium – takie wizytówki zdecydowanie wyróżniają się na tle klasycznych, w których nie zastosowano lakieru UV. Efekt, jaki dzięki niemu pozyskujemy, sprawia wrażenie bardziej eleganckiego projektu i tym samym dodaje profesjonalizmu osobie, która posługuje się taką wizytówką. Błyszczące elementy przyciągają wzrok i na pewno nie umkną uwadze osoby, która otrzymała wizytówkę. Sprawdzają się w wielu branżach, np. motoryzacyjnej, kosmetycznej, prawniczej czy graficznej.

Czy warto posługiwać się wizytówkami UV?

Niektórzy mogą zastanawiać się, czy uszlachetnienie druku i płacenie za dodatkowe efekty w ogóle się opłaca. Jak błyszcząca wizytówka może wpłynąć na zyski firmy? Odpowiedź na pytanie jest prosta. Wizytówka służy głównie do tego, aby potencjalny klient mógł nas zapamiętać i w razie potrzeby łatwo znaleźć dane kontaktowe. Jednak jeśli klient codziennie dostaje kilka czy kilkanaście wizytówek na różnych spotkaniach biznesowych, po pewnym czasie przyjmuje je automatycznie i przestaje zwracać uwagę na to, co się na nich znajduje.

Stworzenie oryginalnej wizytówki to szansa na zostanie zapamiętanym. Jeśli potencjalny klient zwróci uwagę na fakturę czy błyszczące elementy, prawdopodobnie zapamięta także nazwę firmy czy nazwisko znajdujące się na wizytówce. Ludzie są w większości wzrokowcami i warto to wykorzystać, stosując na materiałach reklamowych akcenty, takie jak lakier UV.

Podziel się:



Archiwa wpisów