Wizytownik wiedzy

Druk, wzory, rodzaje

Szablony wizytówek

Przykuwające uwagę

Druk wizytówek

Szybkie terminy realizacji

Lut 20, 2018

Jak przygotować profesjonalne wizytówki dla fotografa?

Pierwsze wrażenie jest zwykle bardzo ważne w kontaktach z klientem. W wykreowaniu profesjonalnego wizerunku biznesowego pomóc mogą odpowiednio zaprojektowane wizytówki. Przydają się one również fotografom, chociaż ich praca zwykle nie jest kojarzona z przesadną formalnością. Ten niezwykle dynamiczny zawód wymaga jednak nieustannego kontaktu z ludźmi, a wywarcie dobrego wrażenia może się przyczynić do uzyskania kolejnych zleceń oraz rekomendacji. Aby zachęcić klientów do obejrzenia portfolio, warto posiadać wizytówki odbiegające od tradycyjnych biznesowych plakietek.


Oryginalny projekt

Kluczowy przy projektowaniu wizytówki dla fotografa jest przede wszystkim dobry pomysł. Im lepiej przemyślany będzie koncept, tym większa szansa na sukces. Estetyczna wizytówka z pewnością nie zostanie wyrzucona przez klienta, a może nawet zechce on zachować ją na stałe. Sprawdzoną opcją jest na przykład umieszczenie na odwrocie zdjęcia reprezentatywnego dla profilu działalności. Wybór odpowiedniego ujęcia może być trudny, zwłaszcza jeżeli fotograf specjalizuje się w różnych dziedzinach. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby przygotować kilka różnych wersji i rozdawać je klientom naprzemiennie.

Kreatywne rozwiązania

Kilka kadrów nie zawsze wystarcza, aby odpowiednio zademonstrować możliwości fotografa. Wizytówka może jednak pełnić funkcję miniaturowego portfolio, przyjmującego formę niewielkiej książeczki. Przed schowaniem jej do portfela lub kieszeni, każdy klient z pewnością zechce poświęcić chwilę na jej przejrzenie. Mimo niedużych rozmiarów, taka forma albumu jest w stanie skutecznie przykuć uwagę potencjalnego zleceniodawcy. Warto pamiętać, że wizytówki dla fotografa niekoniecznie wykonane muszą być z papieru. Obecnie coraz częściej w poligrafii wykorzystywane są niestandardowe materiały. Nawet zastosowanie zwykłego, przezroczystego plastiku jest w stanie pozytywnie wyróżnić zakład fotograficzny.

Niestandardowy format

Interesującym sposobem na zachęcenie klientów może być niestandardowy rozmiar wizytówki. Nierzadko wykorzystanie nietypowego formatu ma swoje uzasadnienie i bardzo skutecznie sprzyja promocji fotografa. Do odbiegających od standardu kształtów wizytówek należy chociażby kwadrat, doskonale sprawdzający się w przypadku działalności skupionej na mediach społecznościowych. Ciekawym pomysłem są na przykład wizytówki dla fotografa w kształcie kadrów znanych z Instagrama. Nieograniczone możliwości pozwalają też na zaprojektowanie czarno-białego szablonu, imitującego prawdziwy negatyw. W przypadku częstej współpracy z poważnymi lub

konserwatywnymi klientami, optymalnym rozwiązaniem może się jednak paradoksalnie okazać najbardziej tradycyjna forma wizytówki.

Wizytówki dla fotografa

Poza stroną estetyczną, wizytówka dla fotografa musi również spełniać określone funkcje praktyczne. Nawet najefektowniej zaprojektowany szablon może się okazać bezużyteczny, jeżeli nie będzie w stanie odpowiednio współgrać ze specyfiką pracy fotografa oraz charakterem jego działalności. W każdym wypadku wizytówka powinna spełniać podstawowe założenia reklamowe, a jednocześnie charakteryzować się przejrzystym oraz czytelnym układem. Aby wszystkie elementy zostały przygotowane w nienaganny sposób, warto zlecić wykonanie projektu profesjonalnemu grafikowi. Nie tylko będzie on w stanie najlepiej dobrać formę oraz styl wizytówki dla fotografa, ale tez zatroszczy się o optymalne rozmieszczenie loga, danych kontaktowych oraz innych elementów układu.

Podziel się:



Dodaj swój komentarz

Archiwa wpisów