Wizytownik wiedzy

Druk, wzory, rodzaje

Szablony wizytówek

Przykuwające uwagę

Druk wizytówek

Szybkie terminy realizacji

Kwi 12, 2017

Oryginalność i elegancja – wizytówki soft touch

Wizytówki od lat pełnią ważną funkcję – już w XV wieku używali ich chińscy urzędnicy. Przez setki lat znacznie
ewoluowały i dziś właściwie nie ma sztywnych zasad, według których należy je projektować. Im bardziej kreatywna wizytówka, tym lepiej – pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.

Wizytówki przez niektórych postrzegane są jako małe, nic nie znaczące kartki papieru. Tymczasem zarówno biznesmeni, jak i projektanci doskonale wiedzą, że wizytówka może być tym, co sprzedaje nasze usługi – warto zadbać o to, aby była wykonana profesjonalnie i z największą starannością. Ale jak wyróżnić się na tyle, aby potencjalny klient zwrócił uwagę na wizytówkę i, co ważne, zapamiętał ją?

Myśl poza schematem

Warto na samym początku pozbyć się stereotypowego obrazu wizytówki: nie musi to być prostokątny kawałek kartonika z zapisanym imieniem i nazwiskiem. Niestandardowe kształty i wymiary wizytówek są popularne głównie wśród osób prowadzących działalność artystyczną – fotografów, grafików, muzyków i wielu innych. Wydawałoby się, że to dobry zabieg marketingowy, ale musimy pamiętać, że niestandardowe rozmiary wizytówek nie są zbyt funkcjonalne. Z uwagi na to, że ciężko je schować do wizytownika lub do portfela bardzo często lądują w koszu. Dodatkowym minusem niestandardowych rozmiarów wizytówek jest koszt ich wydrukowania. Dlatego jeśli chcesz się wyróżnić na tle konkurencji, to postaw raczej na niestandardowe uszlachetnienie wizytówek – np. poprzez folię soft touch lub tłoczenie.

wizytówki tłoczone - elegancja i oryginalność

Wizytówki soft – touch i wizytówki tłocz0ne, czyli zadbaj o fakturę

Ludzie są nie tylko wzrokowcami – przy obcowaniu z jakimkolwiek przedmiotem ważne są dla nas także odczucia płynące z innych zmysłów. W przypadku wizytówek będzie to dotyk. Wizytówki przekazywane są z jednej dłoni do drugiej, dlatego jeśli będą wyróżniać się fakturą, osoba otrzymująca wizytówkę od razu zwróci na nią uwagę i zainteresuje się nią jeszcze zanim zdąży ją obejrzeć. Z tego powodu chętnie wykorzystuje się wizytówki tłoczone.

Coraz bardziej popularne są wizytówki soft touch. Opisując wrażenia dotykowe można stwierdzić, że nieco przypominają delikatną i miękką skórkę brzoskwini. Tego typu folia ma wiele zastosowań nie tylko przy projektowaniu wizytówek. Świetnie nadaje się na kartki okolicznościowe, zaproszenia i wiele innych.

Czym jest folia soft touch?

Wśród wielu folii stosowanych do uszlachetniania druku wyróżnia się przede wszystkim fakturą. Jest miękka w dotyku, nieco przypominająca aksamit. Foliowanie ma wiele zalet – chroni przed uszkodzeniami, zwiększa nasycenie barw na wydruku oraz przedłuża jego żywotność. Poza tym pełni oczywistą funkcję wizualną – zafoliowany wydruk wygląda korzystniej. Jeśli użyjemy folii soft touch, uzyskamy dodatkowo powierzchnię miłą w dotyku, wyróżniającą się wśród innych. Ta folia służy do laminowania na gorąco i stosuje się ją po zakończeniu procesu druku.

Wizytówki tłoczone i soft touch – dla kogo?

Ten typ uszlachetniania druku stosuje się przede wszystkim w przypadku wizytówek osób i firm z branż, które mają kojarzyć się z luksusem. Dobrze sprawdza się także, jeśli chcemy wzbudzić w kliencie skojarzenia z czymś miłym, ciepłym i przytulnym. Wizytówka to forma reklamy – a miłe skojarzenia są w reklamie bardzo ważne.

Wizytówki soft touch warto stosować, jeśli zajmujemy się np. sprzedażą ekskluzywnej biżuterii, zegarków, mebli lub samochodów – tutaj ważne jest poczucie wyjątkowości i luksusu. Druki pokryte folią soft touch sprawdzą się także w przypadku nietypowych, niszowych działalności. Zrobią dobre wrażenie na każdym wymagającym kliencie.

Podziel się:



Archiwa wpisów