Wizytówki od lat pełnią ważną funkcję – już w XV wieku używali ich chińscy urzędnicy. Przez setki lat znacznie
ewoluowały i dziś właściwie nie ma sztywnych zasad, według których należy je projektować. Im bardziej kreatywna wizytówka, tym lepiej – pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.
Wizytówki przez niektórych postrzegane są jako małe, nic nie znaczące kartki papieru. Tymczasem zarówno biznesmeni, jak i projektanci doskonale wiedzą, że wizytówka może być tym, co sprzedaje nasze usługi – warto zadbać o to, aby była wykonana profesjonalnie i z największą starannością. Ale jak wyróżnić się na tyle, aby potencjalny klient zwrócił uwagę na wizytówkę i, co ważne, zapamiętał ją?
Warto na samym początku pozbyć się stereotypowego obrazu wizytówki: nie musi to być prostokątny kawałek kartonika z zapisanym imieniem i nazwiskiem. Niestandardowe kształty i wymiary wizytówek są popularne głównie wśród osób prowadzących działalność artystyczną – fotografów, grafików, muzyków i wielu innych. Wydawałoby się, że to dobry zabieg marketingowy, ale musimy pamiętać, że niestandardowe rozmiary wizytówek nie są zbyt funkcjonalne. Z uwagi na to, że ciężko je schować do wizytownika lub do portfela bardzo często lądują w koszu. Dodatkowym minusem niestandardowych rozmiarów wizytówek jest koszt ich wydrukowania. Dlatego jeśli chcesz się wyróżnić na tle konkurencji, to postaw raczej na niestandardowe uszlachetnienie wizytówek – np. poprzez folię soft touch lub tłoczenie.
Ludzie są nie tylko wzrokowcami – przy obcowaniu z jakimkolwiek przedmiotem ważne są dla nas także odczucia płynące z innych zmysłów. W przypadku wizytówek będzie to dotyk. Wizytówki przekazywane są z jednej dłoni do drugiej, dlatego jeśli będą wyróżniać się fakturą, osoba otrzymująca wizytówkę od razu zwróci na nią uwagę i zainteresuje się nią jeszcze zanim zdąży ją obejrzeć. Z tego powodu chętnie wykorzystuje się wizytówki tłoczone.
Coraz bardziej popularne są wizytówki soft touch. Opisując wrażenia dotykowe można stwierdzić, że nieco przypominają delikatną i miękką skórkę brzoskwini. Tego typu folia ma wiele zastosowań nie tylko przy projektowaniu wizytówek. Świetnie nadaje się na kartki okolicznościowe, zaproszenia i wiele innych.
Wśród wielu folii stosowanych do uszlachetniania druku wyróżnia się przede wszystkim fakturą. Jest miękka w dotyku, nieco przypominająca aksamit. Foliowanie ma wiele zalet – chroni przed uszkodzeniami, zwiększa nasycenie barw na wydruku oraz przedłuża jego żywotność. Poza tym pełni oczywistą funkcję wizualną – zafoliowany wydruk wygląda korzystniej. Jeśli użyjemy folii soft touch, uzyskamy dodatkowo powierzchnię miłą w dotyku, wyróżniającą się wśród innych. Ta folia służy do laminowania na gorąco i stosuje się ją po zakończeniu procesu druku.
Ten typ uszlachetniania druku stosuje się przede wszystkim w przypadku wizytówek osób i firm z branż, które mają kojarzyć się z luksusem. Dobrze sprawdza się także, jeśli chcemy wzbudzić w kliencie skojarzenia z czymś miłym, ciepłym i przytulnym. Wizytówka to forma reklamy – a miłe skojarzenia są w reklamie bardzo ważne.
Wizytówki soft touch warto stosować, jeśli zajmujemy się np. sprzedażą ekskluzywnej biżuterii, zegarków, mebli lub samochodów – tutaj ważne jest poczucie wyjątkowości i luksusu. Druki pokryte folią soft touch sprawdzą się także w przypadku nietypowych, niszowych działalności. Zrobią dobre wrażenie na każdym wymagającym kliencie.