Wizytownik wiedzy

Druk, wzory, rodzaje

Szablony wizytówek

Przykuwające uwagę

Druk wizytówek

Szybkie terminy realizacji

Cze 10, 2018

Mockupy wizytówek — wizualizacja, która sprzedaje projekt

Nie będzie to żadnym nowym odkryciem, jeśli powiemy sobie wprost — większość klientów kupuje oczami, liczy się dla nich pierwsze wrażenie, i to właśnie na jego podstawie podejmują decyzję o tym, czy coś się im podoba, czy nie. Tak samo dzieje się w przypadku projektów wizytówek — nawet najlepszy, może się nie sprzedać, jeżeli odpowiednio go nie przedstawimy. Chcąc dostosować się do współczesnych wymagań klientów, każdy pomysł musi być więc odpowiednio zwizualizowany — jak to zrobić? Pomogą nam w tym mockupy!

Mockupy wizytówek — krótkie wprowadzenie do tematu

Choć temat mockupów dotyczy przede wszystkim grafików i osób zajmujących się projektowaniem m.in. wizytówek, to warto wiedzieć, że każdy z nas mając wiedzę dotyczącą tego właśnie zagadnienia stanie się bardziej świadomym klientem, który będzie wiedział, czego może wymagać, jeżeli chodzi o sposób prezentacji projektu. Na początek trochę teorii: Czy wiesz, czym w ogóle są mockupy?

Mockupy to specjalne pliki graficzne, które przygotowane zostały tak, aby istniała możliwość wklejenia w nie projektu graficznego. Potocznie mówiąc, chodzi w nich oto, żeby na „gołą” prezentację, wkleić projekt graficzny, który od teraz zacznie przypominać gotowy produkt — w tym miejscu warto zaznaczyć, że praktycznie każdy produkt można w ten właśnie sposób przedstawić — choć chyba najbardziej popularne są aktualnie mockupy wizytówek, to tego typu rozwiązanie doskonale sprawdza się także w przypadku ulotek, katalogów, kubków, plakatów czy reklam, które umieszczone będą na wiatach przystanków samochodowych.

W przypadku mockupów tym, co graficy doceniają najbardziej, jest to, że wystarczy dosłownie parę kliknięć i otrzymujemy makietę, nad którą musielibyśmy pracować godzinami, gdybyśmy chcieli korzystać z klasycznych sposobów na wizualizację produktów, co oznaczać może znaczne oszczędności zarówno po stronie osoby wykonującej zlecenie, jak i klienta, nie od dziś wiadomo bowiem, że „czas to pieniądz”.

Mockupy wizytówek i ich zalety

Mockupy mają naprawdę sporo zalet i to zarówno patrząc na nie zarówno ze strony klienta, jak i grafika, który projekt przygotowuje. Nie każdy bowiem jest w stanie przygotować imponującą prezentację wykonanego zlecenia w sposób, który zachwyci odbiorcę — wymagać to może skorzystania z pomocy grafika specjalizującego się w 3D, a to znacznie podnosi koszty i oczywiście czas konieczny na zrealizowanie zadania. Z kolei bez dobrze przygotowanej prezentacji, jako klienci nie „widzimy” jak nasz projekt będzie wyglądał w rzeczywistości, nie każdy bowiem mając przed sobą jałowy zrzut ekranu z edytora, będzie sobie w stanie wyobrazić efekt finalny. Wszystkie te problemy rozwiązują jednak mockupy. Poniżej znajdziesz zestawienie i podsumowanie ich największych zalet:

  • pozwalają na zwizualizowanie tego, jak projekt będzie wyglądał w rzeczywistości, jeszcze przed wydrukiem, co jest znacznym ułatwieniem dla klienta (podjęcie decyzji o tym, czy projekt się podoba, jest o wiele łatwiejsze, gdy jest on odpowiednio przedstawiony),
  • projekt jest o wiele bardziej przekonywający, pozwala także na bardziej świadomą ocenę pracę grafika,
  • mockupy pozwalają oszczędzać grafikom czas, który musieliby poświęcić na przygotowanie prezentacji projektu, dzięki czemu mają go więcej na samo stworzenie projektu, co wpływa na lepszy efekt finalny wykonanego przez nich zlecenia.

Mówiąc o projekcie wizytówek, jedną z najważniejszych kwestii jest zawsze przedstawienie efektów swojej pracy — warto zrobić to dobrze, tak, aby klient zobaczył wizytówkę, która przedstawia się sama i niepotrzebne są żadne dodatkowe wyjaśnienia.

Podziel się:



Archiwa wpisów