Wizytownik wiedzy

Druk, wzory, rodzaje

Szablony wizytówek

Przykuwające uwagę

Druk wizytówek

Szybkie terminy realizacji

Maj 15, 2020

Jak przygotować katalog do druku

W obecnej sytuacji, kiedy możliwości bezpośredniego kontaktu z klientem są w dużym stopniu ograniczone, warto pomyśleć o wprowadzeniu nowej formy przedstawienia oferty klientom. Doskonałym rozwiązaniem będą katalogi reklamowe.

Wykorzystywane od wielu lat przez firmy przede wszystkim z branży meblarskiej, samochodowej lub wnętrzarskiej. Doskonale sprawdzają się w przypadku, gdy firma posiada szeroką ofertę produktów. Jednak w tak trudnym okresie zalety katalogu firmowego doceni dużo więcej przedsiębiorców, niezależnie od branży, w której działają.

Druk katalogu daje nam ogromne możliwości, jednak musimy pamiętać o dobrym przygotowaniu materiałów dla drukarni. Musi mieć na uwadze, że katalog będzie wizytówką naszej firmy. Przekazując go naszym potencjalnym klientom nie zawsze będziemy mieli możliwość osobiście opowiedzieć o zaletach naszych produktów lub usług. Dlatego wrażenie jakie zrobi katalog jest kluczowe dla późniejszych sukcesów naszej firmy.

Jak przygotować katalog reklamowy do druku:

  •         Katalogi szyte – najczęściej wykorzystywane przy mniejszej ilości stron. Świetnie się prezentują, można je wykonać w pełnej kolorystyce, czarno-białe lub mieszane. Obszar dookoła grafiki, który usuwany jest podczas procesu powinien wynosić po 3 mm z każdej strony, natomiast wewnętrzne marginesy powinny mieć po 5 mm. Preferowane przez drukarnie formaty plików, w jakich powinien zostać przesłany projekt to PDF, TIFF, PSD, JPG.
  •         Katalogi klejone – są wyjątkowo trwałe i efektowne. Katalogi te przetrwają wielokrotne kartkowanie i na długo zachowają trwałość. Obszar dookoła grafiki, który usuwany jest podczas procesu powinien wynosić po 3 mm z każdej strony, natomiast wewnętrzne marginesy powinny mieć po 5 mm licząc od każdego boku rozkładówki i po 7 mm od łamów przylegających do grzbietu w przypadku okładki, natomiast w przypadku strony wewnętrznej ta odległość wynosi 10 mm. Preferowane przez drukarnie formaty plików, w jakich powinien zostać przesłany projekt to PDF, TIFF, PSD, JPG.
  •         Katalogi spiralowane – ich główną zaletą jest wygoda podczas przeglądania wszystkich stron. Doskonale sprawdzą się przy realizacjach związanych z turystyką oraz jako książki kucharskie. Są wyjątkowo czytelne i łatwe w użytkowaniu. Obszar dookoła grafiki, który usuwany jest podczas procesu powinien wynosić po 3 mm z każdej strony, natomiast wewnętrzne marginesy powinny mieć po 5 mm licząc od linii cięcia oraz od boku spirali margines wewnętrzny wynosi 11 mm. Preferowane przez drukarnie formaty plików, w jakich powinien zostać przesłany projekt to PDF, TIFF, PSD, JPG.

Przygotowanie katalogu to bardzo żmudny proces. Jednak warto zainwestować swój czas oraz środki po to, aby profesjonalnie poinformować szerokie grono odbiorców o możliwościach jakie daje nasza oferta. Dodatkowo możemy mieć pewność, że kiedy sytuacja związana z epidemią wróci do normy w dalszym ciągu będziemy mogli korzystać z przygotowanych wcześniej katalogów reklamowych

Podziel się:



Archiwa wpisów